2013年度 修士論文 教育文化専攻*
論文題目一覧
2013年9月修了
氏名 | 論文題目 |
---|---|
隅田 姿 | モザンビークの教育分野における援助の取引費用 |
KAO SOVANSOPHAL | Factors Affecting Students’ Choice of Science and Engineering Majors in Higher Education of Cambodia |
MWANZA GABRIEL P. | Analysis of Upper Primary Level Mathematics Curriculum in Zambia from the Perspective of Alignment |
CHUONG CHANTHA | Examination of Science Process Skills of Elementary Teacher Trainees in PTTCs in Cambodia |
KHUT SOKHA | ANALYSIS OF SCIENCE TEXTBOOKS AND SCIENCE TEACHING AT PRIMARY SCHOOL IN CAMBODIA: A CRITICAL INVESTIGATION INTO SCIENTIFIC LITERACY THEMES |
2014年3月修了
氏名 | 論文題目 |
---|---|
山中 裕太 | ザンビア初等学校における基礎学力の学校間格差 |
尾本 勝昭 | 地域における外国人留学生の就職支援に関する研究 ― 産学官連携による広島の事例を中心として ― |
新井 美津江 | フィリピン児童が有する図形概念の形成初期における困難性―教授との関係に着目して― |
和栗 佳代 | バングラデシュ農村部における青年期女性の学歴取得の意義と性役割観の変容―ガイバンダ郡後期中等学校生徒を事例に― |
中島 浩美 | 高等専門学校の国際化の現状と課題 につい て |
小山 やよい | バングラデシュ小学校理科授業における科学読物利用の可能性 |
UWINGABIRE IMMACULEE | Analysis of Multiple Representations Used by Rwandan Primary Teachers in Mathematics Lessons: The Case Study of Kigali City |
BRANCH JULIAN | Career Decision Making Difficulties in Two Different Faculties in a Japanese Female University |
田坂 尚子 | Why do Students Transfer under Free Secondary Education Policy in Kenya? The Case of Embu, Meru, and Kisii |
NZEYIMANA JEAN CLAUDE | Analysis of Teaching Approaches Used in Teaching “Science and Elementary Technology” in Rwanda: The Case of Kayonza District |
EAM PHYROM | Research Engagement of Cambodian University Lecturers: Characteristics, Trends and Predictors |
瀧末 紗希 | 日本企業の現場のグローバル人材の求められる能力 ―プラントエンジニアリング業界を事例として― |
(*)「教育文化専攻」は、旧国際協力研究科における専攻です。国際教育開発プログラムは、同専攻の教育開発コースを主に引き継いで2020年4月に設置されました。上記の一覧は、教育文化専攻の文化コースの題目を含みます。